tisdag 6 november 2018

SISTA GÅNGEN

Igår var jag på årets sista domauppdrag och det var i Tingsryd och det blev en mastigt lång dag!
Jag åkte hemifrån vid 07.15 och kom hem igen vid 19.30
Alternerade att gå som överdomare och döma.
Dömde en MSVC:2 och en MSVB:4 och sen satt jag med domaren i MSVA i träningssyfte.
Det är väldigt intessant och lärorikt och man får lite ny input i dömandet, höra lite andra kommentarer än sina egna. Mina siffror tycker jag följde ganska exakt domarens.
Däremot skiljer ju samling i MSVA mot mina MSVB som jag dömer....kraven ökar!

Tingsryds tävlingar är alltid välarrangerade och lika trevliga.

Nu är det ny arbetsvecka och lektioner som vanligt.
Onsdag kväll är jag däremot inte hemma för då är det utbildningträff med avelsföreningen.


//Bubbel - alltid nåt p G


1 kommentar:

Anonym sa...


Då önskar vi dig en trevlig utbildningsonsdag
Kram
M&C