tisdag 11 december 2018

YRSEL FROM HELL

Är det inte det ena så är det minsann det andra....
Har ju varit hostig och eländig i ungefär en månad och nu trodde jag det var nog.

Idag kom jag knappt upp ur sängen för nu var min yrsel tillbaka igen. Trodde det skulle lätta men det blev så illa att jag knappt kunnat sätta mig upp idag som allt snurrat och jag har fått ha en bunke under näsan för samtidigt som det snurrar så har jag kräkts och nej det är inte magsjuka.
Riktigt jäkla otäckt!
Fick ringa hem mannen i huset som fick ta lite stalljour och jag har så klart känt ändå mer stress över att jag inte kunnat sköta djuren.
Det har varit lite väl mkt nu ett tag men vara yr det gillar jag verkligen inte. Det är superäckligt!

Ikväll har jag iallafall varit och sett till det i stallet så att alla mår fint
Har bra inackorderingar också som gjort lite av varje i kvällningen. Dom är guld värda.

*********************************************************************************

I lördags var vi på lite tur ända till Kalmar.
Shoppade på Hööks. Schabrak, padd, grimmor....
Käkade på IKEA och köpte varsen ny kudde....sen åkte vi hem!!!
Värst vad vi roar oss.

I söndags fick jag för mig att ändra om i sadelkammaren. Tog en stund men blev bra och mkt mer plats.
Tar ett tag innan mina elever kommer hitta prylarna eftersom jag flyttat om både träns och sadlar!

Lillemamm har börjat gå med på lektionerna. Funkar bra. Tar ju lite tid innan hon kommer in i det men hon är pigg , glad och positiv och kan ju gå några pass i veckan.

Planen var att ta hem Nitro denna veckan men det blev ändrade planer så han bor kvar lite till hos Matilda. OM jag får akut behov får han komma hem men han har ju det bra där och just nu är det ingen panik.

Jag vill ha en häst. Man är ju inte klok när man precis mist en men jag vill ha en häst till mig.
Den ska såklart kunna användas i verksamheten också.
Har nån en tanthäst på lager så hör av er!

//Bubbel - blir dock aldrig utbytt


Inga kommentarer: