onsdag 27 februari 2019

ÄR DET KLART NU?

Hoppas allt rörigt är färdigt nu....igår plockades stolpar och elledningar ner tvärs över hela farmen och jag kunde inte använda mer än gårdsplanen och en rastpaddock delat på alla hästar. Dagen blev lång och många hästbyten blev det för att alla skulle kunna gå ut några timmar var!

Idag blev det en mer vanlig dag och nu tror jag iallafall att dom är klara på denna gården. Hos Ingas påtar dom fortfarande i jorden men det stör ju inte mig just nu . I min skog ligger ledningarna kors och tvärs men vi behöver ju inte rida där just nu och där är ju inte några vinterhagar!

Onsdagar är privatelever dag - sent klar i stallet som vanligt!
Lite nya elever med egna hästar nu......roligt!

I morgon ska jag till sjukgymnasten med min onda nacke och nu är det bara en vecka tills min höger hand ska opereras.
Ser fram emot det med lite blandade känslor. Härligt att få handen fixad men ångest för hur det ska gå med en högerhand i bandage som inte får ansträngas. Har ju hästar som ska ut, boxar som ska mockas och allt annat......jaja det får väl helt enkelt lösa sig. 

Rida lektioner ska väl ändå alla kunna göra för nåt fel på truten är det ju inte. Vi får dock se dom första dagarna hur det är med att vistas i stallmiljön!!!

//Bubbel - jobbat i kväll


Inga kommentarer: