onsdag 17 juli 2019

GE MIG FLER TIMMAR

Dagarna far iväg och det känns inte som jag får nåt gjort men jag gör massor och dagarna är väldigt långa.

Det är fortfarande full rusch med seminston och nu är det mkt dräktighetskoller och man har ju inte sån tur att alla är dräktiga på första försöket så dom får semineras igen, en del är ju uppe i 45 dygns koller nu också och snart är dom första som tog sig upp i 90 dygn.
Idag var det några som skulle sys och en sköljas så det tar tid också.

Det kommer fortfarande nya ston och vi kommer köra ända in i kaklet i mitten av augusti.

 Idag kom veterinären strax innan åtta och vi var inte klara förrän ett tiden.

Vi passade på att ta blodprov på en av mina unghästar som känns trött, lite tunn och inte så blank i pälsen. Jag är ju så nojjig så det blir koll efter infektion och anaplasma men kanske är det bara så att han växer mkt!?!

Eftermiddagen har gått åt till mockning och ströa  - trist men sånt man måste !

Flyttat hästar till nya beten

Jag har fortfarande inte hunnit börja med staketen utmed vägen och börjar få ångest över det!

Däremot har jag börjat tvätta stall och uteboxarna är klara.
Nästa etapp blir gamla stallet där vi ändå inte har hästarna nu
Har tömt ut allt spån till att börja med

Hade träningar i måndags och kommer ha på fredag men i övrigt får hästarna pausa om det inte är nån med egen ponny/häst som vill träna. Då får ni höra av er!!!

Igår kväll tog jag några timmar fritt och åkte på bilgingo i Dädesjö med Sus....hon hde med världens brakfika men spela bingo var trist. Jag hade apsvårt att hålla fokus på det så länge...sitta still är inte min grej men skönt att komma hemifrån en liten stund!

Börjar få lite sommarångest. Känns som den snart är slut och jag har inte varit nåt sammanhängande ledig alls. Inte ens en hel dag. Det är galet.

Blev trampad av en häst i söndags kväll och kroppen känns väldigt sliten överlag.
Foten är blå och värker jätte mkt. Haltar och känner att jag får ont både här och där av att spänna mig. Ville int åka till akuten och idag tänkte jar ringt vårdcntralen men jag hann faktiskt inte. Är ju helt galet egentigen att man inte hinner ta hand om sin egen kropp....

Nu ska jag iallafall gå och sova och i morgon bitti har jag faktiskt bara ett endaste sto som ska semineras. I morgon kanske jag hinner lite annat....håll tummarna!!

//Bubbel - äter o skiter


Inga kommentarer: