onsdag 4 september 2019

EVIGHETSPROJEKT

Det händer inte så mkt spännande i mitt liv just nu.

Tvättar stall vilket känns som ett evighets projekt. Igår tog jag Lyckas box som ska spånas upp i eftermiddag när det torkat upp!

Flyttade ett gäng hästar till grannbyn i måndags kväll efter lektionerna då där är gott om gräs kvar och måste betas en gång till. Vädret är ju helt OK så det gör ju inget att dom går ute lite till. Det blir så lång tid i rasthagar/stall ändå hela vintern!

Igår var vi på byggmöte med Länsstyrelsen.....kanske blir det nåt projekt här på gården!!! Vem vet??

Tisdagskväll innebär också dressyrträning på annat håll!

En unghäst har skadat sitt öga i natt och jag har rengjort nu på morgonen. Lite geggigt men jag kan inte se nåt sår.....hon får stå inne idag iallafall för ny koll lite senare! Unghästar är väl inte jätte intresserade av ögontvätt och det blir lite meckigt!

Känns som det är lite hästar här nu. Har ju varit så extremt många hela sommaren så nu när det är 19 st är det få men väldigt skönt!
Har man mindre att göra då???? Svar nej...det är full rulle och många måsten!
Har jag varit nåt ledig??? Svar nej - som vanligt!!

Nu ska jag frukosta lite innan jag ska mocka dom sista boxarna!
Sen blir det några elever med egna hästar. Onsdagar ägnar jag mig åt privatlektioner....Välkommen!

//Bubbel - börjar sätta vinterpäls









Inga kommentarer: