onsdag 18 september 2019

SOL VIND OCH VATTEN

Tvättar stostall,, en box i taget och laserar väggar där hästar smaskat på trätet. Går långsamt men måste ha boxar på nätterna så jag får helt enkelt ta en i taget så det hinner torka och att det finns plats för hästarna ....



Farmen har tagits över av grisar så att ha hästar ute på nätterna är uteslutet men väldigt trist att inte kunna ha mammorna på lösdriften men jag törs helt enkelt inte!

Grisjakten häromnatten av ingen utdelning.....jägaren såg grisar men kom inte tillräckligt nära och suggan med alla kultingar får man väl inte skjuta även om jag hade önskat det...det är ju dom som är närmast hemmavid!!!

Igår hade vi hovis och både Nitro och Löken hade tappskor , antaligen för dom farit omkring i hagen för grisarna. 

Nitro behöver väl iallafall inte hoppa ur skorna just denna veckan då han ska tävla både lördag och söndag i Vetlanda . Skada sig får han ju helst inte heller!!!!

Denna veckan är det markarbete och lite hoppning som gäller för en del elever.....det går utför med verksamheten eller nä ridhuset är fullt med hinder så det gäller att passa på!!!!

Löken som inte hoppat mkt verkar faktiskt komma på att man ska guppa över hinderna med ett litet skutt...haha!

Själv känner jag mig gammal i mina leder , dom gillar inte kylan.
Hösten kom tidigt i år!!!

//Bubbel - gillar att sova inne

Inga kommentarer: