fredag 1 november 2019

SÅNT MAN INTE VILL SKA HÄNDA....

Att hålla på med hästar vet ju alla att det blir ju inte alltid som man planerat och tänkt sig....det inträffar alltid något oförutsett och denna gång också ledsamt. 

Igår morse när jag kom ut i stallet verkade allt vara som vanligt och jag släppte ut alla hästar ....därefter börjar jag mocka och gick in i Lillemamms box .

Där i höet ligger då ett litet litet föl i sina hinnor. Hon hade sorgligt nog kastat under natten.

Så små dom är när dom kastar vid strax under 4 månaders dräktighet. Hade hon kastat ute i hagen hade jag aldrig märkt det utan varit väldigt förvånad framåt vårkanten i stället...

Jag har aldrig tidigare sett en så tidig kastning men man kunde helt klart se att det var en häst men liknade mest en sjöhäst.

På LM kunde man inte se minsta spår.... så kastningen hade man helt klart missat om den skett ute.

Ledsamt ändå att det inte blir nån Bon Coeur unge och såklart trist för samtliga avgifter är ju redan betalda och resulterar ju i noll föl!! Som stoägare ogillar jag 90 dygns avgift.
Foster och fölförsäkring har jag men bara den simplaste varianten tyvärr.

Viktigast är nu att LM mår bra och såklart har det varit nåt fel på fölet eftersom det inte gick vägen och ju längre tid det går desto sorgligare är det ju att mista ett föl i en kastning.


Glad att dessa två barnen finns här!
Just nu känns det inte så viktigt att sälja den äldre av dom och årets stoföl år såklart INTE till salu!


Nu hoppas jag hitta nån som vill tävla LM dock ska hon stå kvar här. Jag får klura lite.....

Känns fjuttigt med två dräktiga ston och jag får nog leta upp nåt dräktigt att köpa. Jag vill ha ett hoppstammat sto. Nån som har ett BRA som är dräktigt att sälja???

//Bubbel - lite ledsen

Inga kommentarer: