måndag 17 februari 2020

DET ÄR SÅ ÄCKLIGT

Regn, regn , regn.....det är så äckligt överallt och vi drunknar snart i lera och gegga. Jag måste utveckla simhud mellan tårna för att kunna plocka ut och in hästar.

Just nu ger jag upp lösdrift utan i helgen har skogisarna fått komma in och torka.

Helgen i övrigt har dygnet runt gått åt till kolikhäst. Den var sjuk i lördags morse och vi har väl i stort sett dygnat både jag och ägarna. Vi har kämpat och haft veterinär flera gånger för slanga paraffin och ge dropp och dessutom ger det alla mkt oro.
Jag har ju så dålig erfarenhet av kolik så jag mår så dåligt av att se hästar fara illa och denna han låg helt stilla och platt i långa perioder. Det är hemskt att se dom plågas.
Magen har kommit igång på hästen men han dricker alltför dåligt ( inte alls i natt) så än är det inte OK!

Själv är jag trött....jätte trött och har börjat bli snorig igen.

//Bubbel - killen med simfötter