söndag 19 juli 2020

DET RULLAR PÅ HELA TIDEN

Söndag och jag tog lite långfrukost.

Sen har det varit hökörning i eftermiddag och det blev ca en månads mat. Härligt!

Jag har högtryckstvättat uteboxarna  också idag för där står ändå inga hästar just för tillfället så det är skönt att få det avklarat!

Vi har hämtat hem ett sto från betet några byar bort. Hon ska dräktighets kollas i morgon.

I går och i fredags var såna där dagar när jag avskyr att behöva jobba. Det sköter sig tyvärr inte själv och jag blir extra irriterad när folk säger att du kan väl bara ta ledigt några dagar....

Vem matar, mockar, släpper ut och in och vem kör vattenrunda??? Ja det är ju inget som sköter sig själv och när man klarat av det som absolut är viktigast är klockan redan sen eftermiddag och då är det ju bara nån timme kvar tills hästar ska in , ha kvällsmat osv.
Nä nåt ledigt har det inte blivit denna veckan heller.

Det dåliga humöret har nu gått över för jag har ju själv valt det jag jobbar med !!!

Men positivt är ju att många ston är dräktiga . Jag har seminerat några nya ston denna veckan. Mina mammahästar och föl bor ute på nätterna. Jag har haft besök av lite nya elever. Vi har städat lite i sadelkammare, stalltoa, Loppisen är fixad så dörren är öppnad(det var några år sen sist) Eventuellt damm på saker får ni på köpet...
Jag har dessutom målat 4 dörrar på stallen och har några stycken kvar - det blir fint!

Jag har varit i Ljungby en tur och det är mkt där nu också! Det stressar mig!

Nu är det sovdags för som vanligt ska jag upp tidigt och förbereda innan veterinären är här 8.30 för att kolla ston. I morgon är det inte så många. ( 7 st)

 Det är en månad kvar på säsongen och nu tror jag inte det blir så många fler nya ston. Många är redan dräktiga men det lär säkert vara några som går om så här på slutklämmen men vi hinner ytterligare en runda på dom som semineras denna veckan om dom inte tar sig.
Det blir ju många dräktighetskoller framöver för nu har ju dom som seminerades först strax 90 dygn då man oftast betalar avgifter.

Det rullar på som sagt!

//Bubbel - smakat vinterfodret




Inga kommentarer: