torsdag 30 juli 2020

LYCKA LYCKAS INTE ....

Dräktigheterna ramlar in. Idag är 4 ston kollade och alla dräktiga....
Härligt!
Det börjar bli tomt på tavlan i stallet men det har faktiskt kommit ett nytt seminsto denna veckan och veterinären får fortsätta komma 3 ggr/v ett tag till.
Denna säsongen har det nog inte varit nån dag som vi inte jobbat med seminston men nu börjar det ändå gå mot slutet för i år!

Vi kollade Lycka igår och det verkar inte som hon var dräktig denna gången heller , hon kollas i morgon bitti igen men jag lär nog få seminera en tredje omgång i år.
Det har ALDRIG hänt med Lycka tidigare .....skulle gått på min magkänsla att inte betäcka. Hon tog sig på  andra försöket i fjol och jag sa redan då att nästa år vill hon nog ha ett sabbatsår!!!!
Håller tummarna att hon tar sig såklart så jag kör en omgång till, Med henne spelar det inte så stor roll när hon fölar ändå. Hon går ju att rida lite längre nästa år i stället - då blir eleverna glada!

Vi är inne på vecka 4 med praktikant och denna veckan har vi hittills målat fler bommar, städat garderober i sadelkammaren och slängt saker jag är trött på....man har ju förskräckligt mkt saker man aldrig använder. Ligghallen på fältet målade jag igår kväll. Vi har bytt några stolpar på ridbanan, flyttat lite beteshästar,
I morgon ska vi förhoppningsvis kunna fixa sista hagen i Stora Heda så kan några flytta dit och käka nästa vecka.
Sen seminerar vi ju en och annan häst, mockar skit , har träningar och så får ju Alicia rida en hel del !

//Bubbel - ogillar höstvädret


Inga kommentarer: