söndag 20 december 2020

AVSLUTAT KAPITEL

 I fredags var jag i Ljungby och överlämnade huset på Annelundsvägen till nya ägare och inte minst fick pengarna på kontot! Att lämna huset känns ändå ganska skönt .....ett bekymmer mindre även om det är lite konstigt.

Var uppe på Kyrkogården och tittade till det. Namngraveringen var färdig och det blev ju bra! Jag är ju lite konstig så jag berättade för mamma och pappa lite om vad som händer på farmen...man får vara lite konstig! Gråter mellan varven gör jag också...det kommer över en liksom!!! Det kommer bli en konstig jul på många vis.

Handlade lite julmat. Vi blir ju bara 3 på julafton så det går ju inte åt så mkt men nåt vill man ju äta. 

Köpte några julklappar men det är mest lite smått ..... själv önskar jag mig renovering och det ska det bli men den får jag bekosta själv. Hade snickaren här i veckan och planen är kök, badrum, tvättstuga.... och sen ska vi fixa vardagsrummet. Känns som det kommer bli D*Y*R*T men det behövs så jag ser fram emot detta projekt!

Egentligen är en hästlastbil överst på min önskelista....men antar att jag inte kommer få nån!

Igår var det full dag i stallet förutom att jag hämtade hem farmens nyaste invånare. Sally! Man måste ju ha en katt i varje färg! Vi får väl hoppas att hon är en bra råttfångare!

Hovbölder....hu vad jag hatar hovbölder. Det är ju så blött , geggigt och trist överallt . Just nu är det LM:s tur att vara halt och varm o fossingen.

Hade behövt klippa några hästar men det går ju inte när dom ständigt är blöta. Nu hade man faktiskt önskat lite fruset och typ 2 cm snö....inte mer!!!

I går blev det minsann efterrätt. Här har vi inte börjat julstöka med mat och göra godisar och sånt. Nä i år struntar jag i det. Jag orkar inte. Kanske gör jag lite knäck, thats it!


//Bubbel - hoppas på både julklappar och en klippning