måndag 4 januari 2021

NYTT ÅR OCH NYA BRAVADER

 Jul och Nyår blev bra, bättre än jag förväntat mig. Det var bara jag Päran och hans bror på jul. Kändes lite tomt utan pappa men det var helt OK. Nyår hade vi Karina och Peter här och det var en trevlig kväll som alltid med dom.

Från gegga till fruset och japp då har vi hovbölder, ett tjockt framknä och en sårskada! 

D8 blev plötsligt tre år och har börjat skolan. Supercool och nu longerad ett par gånger, sadelvan, löshoppat och idag har han haft ryttare på ryggen (hängandes men ändå) Det är ju en stor kille på 1.70 så vi skyndar långsamt men upp på ryggen ett litet tag nu blir bra och sen lite vila!

Bubbel blev 24 år. Det är inte klokt att han fortfarande hänger med och jag är glad varje dag han gör det. Han jobbar ett par dagar i veckan och man märker inte av åldern på honom men allt kan ändra sig snabbt det vet jag!!

Lycka och Hexagon är 19 i år. Hu vad mina hästar börjar bli gamla. Finns ju ett gäng yngre som tar över verksamheten så det rullar på men vi får se hur framtiden blir. 

Idag har jag varit och kollat mitt blodtryck för tredje gången och ja det är lite högt. Däremot var varendaste blodvärde som kollats bra. Alltid nåt!!! Dock har jag en ruskig muskelvärk just nu och det tröttar ut mig fullständigt.....huvudvärk i dag också men känner mig inte sjuk men är så himla trött och sleten!

Beställde ett nytt kök i helgen. Ville ha ett grönt men det blev ett ljust grått. Kommer nog bli bra ! Planen är att göra om kök , badrum , göra en tvättstuga och fixa Tv-rummet.....Inte en dag för tidigt men en sak i taget!

I morgon ska jag hinna ta en tur till staden. Ska lämna pappas vapen på skrotning till polisen. Jag har ju ingen licens och det kändes enklast så här.....dom pluggade vapnen och dom gamla som inte behöver licens ska ju säljas på auktion framöver!

Dags att sova 

//Bubbel - 24 år och still bucking