tisdag 29 juni 2021

SMÅTT GALET

 

Bilder ingen salig blandning. I dag har jag seminerat sto nummer 56 i år och det kommer fortfarande nya . I går natt var här 45 hästar inkl beteshästar och fölungar. Fyrtiofem stycken … det är galet men ändå häftig att så många hittar hit med sina seminston. Dräktigheten på språngrulla ligger just nu på 91% och något lägre men väldigt bra totalt på alla raser.  Årets sista fölunge föddes förra veckan och det är fullbokat med ston inför nästa års fölningar redan så nu är frågan om vi ska bygga om och ut och satsa ändå mer på den biten… är jag galen om jag gör det ??? 

Köpte mig en lastbil för ett tag sen . Nu ser den ut såhär! 

Midsommar firades här och vi hade väldigt trevligt och blev mätta i magen. För mig var det ju vanlig jobbdag med stokoll och seminbeställningar och midsommardagen Seminerade jag 6 ston

Fölen växer och frodas. Mitt Vivaldon- Richfield sto ska ev säljas eller möjligen ettåringen efter Suarez -Bernstein

Även denna killen efter Enelzkey är till salu

Den här är den som föddes sist . En busunge efter Magic Park, superfin 



I kväll har det balats hö. Härligt eftersom det ser ut att bli regn i morgon. Det behövs för det är torrt 

Förra veckan hade vi ridledsgäster !!

Min transport är till salu . En böckmann duo . Det är i mkt fint skick så kom och köp 

Mkt vattenkörning. Beteshästar finns i fyra hagar i lika många byar . Det tar tid att fara runt o kolla till dom också varje dag! Ridlektioner däremot är det dåligt med just nu . Jag varken hinner eller orkar ha det regelbundet utan det får
Bli dom kvällarna jag har lite energi över. Jag kan omöjligt göra allt. Önskar lite fler timmar på dygnet.

Idag har jag fått min andra vaccinering. Härligt


I morgon är det stokoll igen och jag hoppas att några ston är
Färdiga för hemgång då jag hade behövt använda lite tid för att fixa staket och byta hagar .
Torsdag är jag i Lammhult och har träningar och dit ska jag också på söndag och döma dressyr. Det ska bli skoj

På söndag kör vi dräktighetskoller framåt kvällen och det INGEN stokoll på måndag morgon för veterinären är då iväg så boka in söndag ni som vill komma 

Nu sova 
// Bubbel - robotklippare