torsdag 23 juni 2022

JOBB JOBB / HÄSTAR HÄSTAR

 Jag är sällan och skriver här numera. Använder mig av andra sociala medier, mestadels Instagram.

I morgon är det midsommarafton och jag har idag seminerat sto nummer 40 för i år. 

Här är mkt att göra , väldigt mkt.

För dagen 34 hästar , egentligen för mkt för en person att dra runt men det fungerar för det mesta.
Värst är det dock när man fölvakar och det gör jag NU på två ston. En har satt juver för tidigt och har haft vaxproppar ett par dagar och är satt på medicin för det är en misstänkt placentit. Hon är idag på dygn 314 och varje timme fölet håller sig kvar i magen är bra men jag vakar noga. Sen har jag en som är på dygn 337 hon hade kristaller häromdagen men nu har det gått tillbaka. Hon är larmad och kollas ofta i kameran hon också

Det har enbart fötts hingstföl här så här långt i år. (8 st)
Vi får se vad dom tre sista blir.

Jag har i år gått fullständigt bananas och seminerat SEX ston

Fyra är dräktiga

Lukretsia e: Bernstein- Magritte med Quercus igen
Pasadena e: Power Boy - Urbino men James Dean
Boscotti LH e: Bocelli - Stanford  med Rosebank VH
Riverside CS e: Richfield - Warsteiner med Glasgow igen

C Boncordia e: Concorde - Germus R är seminerad med Caracas 
Amarettwo LH e: Luxus CML - Bernstein är seminerad med Serious
dom är inte kollade än.

Jag har fyra hingstföl till salu om någon är intresserad
Queercus - Bernstein
Glasgow - Richfield
Rockabye S - Bocelli
Magic Park - Concorde

Samtliga fyra är riktigt snygga med bra gång. Jag är supernöjd med årets skörd.

I morgon är det midsommarafton men för oss med seminstation är det en vanlig arbetsdag då ston ska kollas och semin beställas och på lördag seminerar jag som vanligt och såklart ska allt Bajs mockas

Ridlektioner har vi så mkt det går och jag har under våren både varit i Lammhult och Braås på torsdagarna....

Sådär nu är ni lite uppdaterade på vad som händer på farmen.
Jag jobbar. 
Lämnar inte ofta farmen.
Men jag trivs och är nöjd, jag älskar mitt jobb även om lite mer sömn hade varit önskvärt!!!

//Bubbel / dessvärre lite bortglömd ...går i hagen o skrotar ( vill nån rida så gärna )