söndag 7 augusti 2022

SISTA VECKAN

 Nu går vi in på upploppet med seminverksamheten för i år. På fredag stänger vi och sista semindag blir på lördag 13/8 därefter tar veterinären semester ett par veckor och sen blir det ett par uppsamlingsheat med dräktighetskoller men räkna inte med att du kan kolla ditt sto på exakt rätt dag så håll utkik på hemsida, FB , instagram och möjligen här för datum hon finns här!

Har du 45 eller 90 dygns avgifter innan stängingsdags så passa på att kolla nu i veckan och som sagt annars håll utkik. 

Jag kan omöjligt ha koll på allas olika datum och ni kan själva kolla på språngrulla när era ston är seminerade och räkna ut datum om ni har SWB.  Det är det jag får göra när ni ringer och frågar. Men ha alla datum i huvudet det har inte ens jag....haha!!

Jag ska också försöka vara ledig lite när stationen stänger för det har inte varit en endaste heldag ledigt ännu i år och efter denna sommar känner jag mig sliten, väldigt sliten!  Det har varit mkt med alla fölston, fölvak, semin mm. Det har under en lång period varit mellan 35 - 40 hästar här (inkl föl) och det är massor av jobb. Det är såklart roligt att så många hittar hit och jag har för första gången i mitt liv haft en tjej anställd på timmar under några veckor. Dock började hon precis när det började lätta lite på stofronten här men hon har varit en mkt god hjälp då vi hunnit tvätta några av stallen, måla om uteboxarna och fixa klart dom sista sommarhagarna så jag hoppas att hästarna kan gå ute dygnet runt länge i höst.....det ger mig lite vila också.

Har åkt på en förkylning och känner mig hängig , hoppas det snabbt går över 

//Bubbel - still going strong