torsdag 26 november 2015

UTE I GOD TID

Usch vilket tråkigt väder idag. Mörkt och disigt hela dagen. 
Sagt det förut. Ett ridhus är inte dumt!
Haft privat elever hela dagen.
Har dessutom ridit gul häst . Jag trotsar mitt idiotiska ben och det blev ju inte sämre så man kan likväl rida så man får lite roligt!!!

Provar att göra dörrkransar i år. Jomenvisst ...det får duga!


I kväll har veterinären varit här och vaccinerat fölen  (som skötte sig exemplariskt) och kollat på hästis tjocka ben men hon verkade inte lika orolig som jag så nu känner jag mig lite lugnare men bara lite.... Svullnaden har minskat betydligt sen igår men ett hål är det. Blir till att fortsätta tvätta och hålla rent. Håll tummarna!

Håll i er....jag har börjat adventsstäda så smått. Övervåningen är klar. Nu är ju inte jag nån som storstädar extremt men har svept över med dammsugaren, dammat lite, bytt sängkläder och förberett ljusstakar och lite annat pynt. Trappan är skurad och i morgon får jag väl ta tag i resten avhuset!
Hinner inte städa i helgen för då är det spekulanter och på söndag ska jag döma i Nybro - deras KM.

Skulle klippt Hex och Nian idag också men dom torkade så dåligt efter att ha gått två pass så det får bli en annan dag . Extremt lurviga hästar detta år. Jag tycker det är konstigt att pälsen växer ut så fort när det är så milt.

//Bubbel - klippt två gånger redan



Inga kommentarer: