måndag 30 november 2015

VAD HÅLLER MAN PÅ MED????

Idag är en sån där dag man verkligen undrar vad man håller på med.
Stormen Gorm drog fram här inatt och när vi skulle släppa ut djuren i morse kunde vi inte se några jättestora skador. Lite nerfallna grenar lite här och där och några plåtar som farit omkring + lite annat.

I lösdriften var dom vid gott mod och kom glatt skuttandes.
Släppte ut dom hästarna jag tyckte kunde gå ut i mörkret men valde att frukosta mammor och barn inne och vänta med utsläpp av dom när det blev ljust.

Mannen i huset fick dock såga sig fram till civilisationen och jobbet.

Senare på dagen visade det sig att det ramlat träd i lösdriften och på telefonledningen över vägen så där fick lagas staket men som sagt ingen hade ju tyckt att det var värt att rymma....

Rymma däremot gjorde  Knaster senare idag som busade sig iväg under staketet och var inne hos Hex och Nian - som inte var sena på att ta ett race. Jo även Bubbelmannen hängde på!!!

Mitt hjärta stannade ju nästan när jag insåg kaoset.

Lyckades få bort förvirrat föl utan skador men hela mammagänget hade raserat sitt staket både kors och tvärs och for omkring i fel hage och började bråka med Hex o Nian.
Lyckades fånga dom två gangstrarna och kutade ner till stallet med dom

Infångade också Eliza som var i vägen i en hage och sprang upp på fältet och röjde mig fram till mammor och barn mellan avbrutna stolpar och mängder av eltråd. Lyckades få ner och in alla i stallet och därefter var mina knän som spagetti....jösses så rädd jag var innan alla var infångade och kontrollerade.

Släppte ut Hex/Nian i sin hage efter en stund och vad gör Hex då????
Jo direkt lägger han sig ner och ska rulla sig alldeles för nära staketet och lyckas fastna med bakfötterna och drog ju givetvis iväg med skiten mellan tassarna. Lagning även där....grrrrr

I den stunden hade jag god lust att bara ta och åka härifrån och skänka hästarna och gård till första bästa hugade spekulant!!!!

Eftermiddag och kväll har tillbringats med att laga staket....har man inte tillräckligt med arbete så skaffar man sig!

Hur mkt kan ett staket trassla ihop sig egentligen????

Tänk om jag inte varit hemma idag när detta hände!?!?!
Hur hade det gått då???
Vill inte tänka tanken!
Måndag är ju den dagen jag är iväg hos sjukgymnast och bassäng. Hade lite onda aningar i morse så jag åkte inte iväg då det fortfarande blåste mkt....tur jag gick på magkänslan!

I morgon kommer mina snickare och gör förhoppningsvis klart det sista!

Mannen i huset håller på med stallbelysning både kors och tvärs - fint ska det bli!!

Själv orkar jag inte göra ett skit mer idag. Det har varit mer än nog!!!

//Bubbel - gillar när det händer lite bus



Inga kommentarer: