tisdag 22 augusti 2017

BEHÖVER MER TID

Nu är denna fina Lycka på igångsättning och efter hon fick skor idag fick hon jogga lite på linan. Jisses så glad hon var först. 
Ikväll är jag ledsen och saknar hennes fölis. Har suttit i soffan och gråtit en skvätt. 

Inte alls hunnit det som var planerat idag för det tog så lång tid med alla hästar som skulle skos och verkas och sen skulle en del tillbaka till sina beten ytterligare en tid  så mkt traskande med hästar har det blivit i kväll.

Amarettwo fick löshoppa innan vi gick till grannbyn. Hon har vuxit på sig i sommar och börjar likna en vuxen häst . I höst väntar lite mer utbildning och förberedelse för inridning. 
Gillar det jag såg gångartsmässigt i dag.


Nitro är stor kille nu och fick skor fram. Tycker han ser fin ut i kroppen nu för att vara en treåring.
Han löshoppade också några språng 


Medans Hexagon skoddes passade jag på att påbörja evighetsjobbet att rycka hans man. En superstor hög med hår senare ser han hemskare ut i håret är innan jag började. Mina fingrar var helt slut och projektet fortsätter en annan dag. Däremot verkade han gilla hårpillandet för hovslagaren var inte arg på honom en endaste gång idag (Hex brukar INTE stå still)



Idag kom denna gamla bild upp i FB flödet.
Tror jag vill ha spån i ridhuset igen


//Bubbel - trött i fötterna

Inga kommentarer: