söndag 4 mars 2018

HEJA DEMAND

Idag avslutades årets bruksprov och bruksprovsvinnare blev Demand. Superroligt  om ni frågar mig!
Min Lukretsia är dräktig med honom och ska föla i mitten av april och nu är jag såklart extra nöjd med mitt hingsval i fjol.

Jag vet ju att Demand kommer ur ett mkt framgångsrikt möderne och är ju väl bekant med ridbarheten då jag ju har hans syster Diamond Rose i stallet. Min fina grå lillamamma!!!

Hon är dräktig i år och fölar sent så kanske betäcker jag inte om henne detta år utan hon får vara ridhäst en sässong....vi får se!
Dock tänker jag anmäla henne till LVST i år också så får vi se om hon kommer med.


http://www.lovstastuteri.com/seminstation/nyheter/2018/03/04/bruksprovsvinnare-i-gangarter-demand-1344/

I kväll har Käpphästföreningen Gullskruffsarna haft tårtkalas och firat någras kommande födelsedagar lite i förtid. Alltid kul att prata och skratta lite!
Om någon är fikasugen på onsdag bjuder jag på tårta framåt kvällningen.....

Tidigare idag har jag och Sus varit i stora staden och shoppat....eller jag har shoppat , Sus har umgåtts.
Blev dyrt ....jeans, 2 tröjor, ett gäng stapelbara plastbackar, fleecetröja, 4 st stoooooooooora mattor på City Gross som hade halva priset på mattor och två tårtor.

Förresten så rensade jag i mitt hus även under februari....
Lätt som en plätt att få ihop 406 slängda saker. Denna gången gick jag lös på mitt kontor, ett hörnskåp i köket, tog ett varv till i garderoberna, utrymmet under trappen, sadelkammaren så var kvoten fylld.
Nu ska jag inte slänga mer på ett tag...nu ska det städas ordentligt. Det är inte lika skoj!

Min gula häst är fortfarande halt och verkar ha riktigt ont i ryggen på ett ställe.
Får nog ringa min bästa vetto och rådgöra lite i morgon

Behöver få tag på en ersättningshäst men det känns ju osäkert att låna och köpa .....herregud man skiter ju inte pengar! Ångest....javisst!

//Bubbel - söndagsångest





Inga kommentarer: