onsdag 7 mars 2018

BRYT IHOP OCH KOM IGEN

Idag fyller jag år och det har varit en rent usel födelsedag ....inte för att jag inte fått presenter, blommor, tårta för det har jag utan för att jag är så himla ledsen över att jag miste min unghäst som jag kämpat så med länge i går. 

Det känns inte rättvist att jag ska behöva mista mina hästar av dom mest osanolika sakerna hela tiden.

 Det tar liksom aldrig slut, det är alltid nåt. Jag kämpar och gör allt för mina djur men det spelar liksom ingen roll hur jag  planerar och förbereder, försöker och kämpar så händer det alltid nåt. 
Jag jobbar extremt långa dag, är alltid i stallet....vågar knappt åka hemifrån
Just nu känner jag mig helt uttömd på ork & energi...
Det är inte ett endaste dugg roligt att jobba med djur när man hela tiden har ångest.
Jag är orolig 24 timmar om dygnet, kan inte sova på nätterna....
Just nu har jag ingen inspiration över huvud taget och jag är så fruktansvärt ledsen!!!
Dessutom är det stora ekonomiska bakslag att mista en, två eller tre hästar!
Jag vet att man måste bita ihop och kämpa vidare men just nu bär det emot.

 Fick en häst i födelsedagspresent som jag kanske kan sköta!


Ätit tårta sen i söndags .....behöver en tårtpaus nu!

Fina bommor av Päran.
Runda tanter Lycka och Eliza...dom är först i raden att föla.






Igår hade vi en tanddag med veterinären. Av mina var det Boriz som fick tänderna fixade och med tanke på hur han förstörde sina tänder som 3 åring när han fastnade i nåt i hagen så har dom blivit jätte bra! Nu är det egentligen bara en tand som sitter lite dumt då han inte tappat sin bebistand men eftersom han precis tappat en av dom andra så åker nog denna så småningom också!
Så här såg dom ut när han fastnat 2015

Idag har kiropraktorn varit här (det är nåt på gång varje dag) hos 5 hästar!
Ville ha Bubbel kollad eftersom han är ryggöm sen han dragit omkull eller nåt! Jisses så arg han var men vi såg på honom hur nöjd han var när det var klart! 
Hoppas han ska bli OK, han är ju ändå 21 år!!!


Silly! Katterna hade lyckats sätta på vattenkranen i förrgår natt och hade fyllt hela gamla stallet med vatten....merjobb att tömma boxarna på vatten...har man inte nog med jobb så ser man till att få.!!

Jobbat lite med Nitro som börjat växa igen...Usch han får inte gå över ponnymått bara. Är ett riktigt ruffstroll nu igen och som sagt överbyggd!!!

Dags att ta sin ångest och gå och lägga sig

//Bubbel - mindre ryggont

Inga kommentarer: