onsdag 24 april 2019

GRÄSFRÖ

Idag drog seminsäsongen igång med årets första stokoll. inget att seminera och ny koll fredag morgon.
Bestämde en tanddag med vetto i maj, la det på FB och det tog inte lång stund innan det var fullbokat för denna gång!
Jag har också bokat tid för kastrering av D8:an. Egentligen lite synd att skära honom redan men det blir enklast att ha honom på bete i sommar med Lexiha på så sätt!!!

Varit i stan och bassängtränat och det är gott att få leda till kroppen.

Var på Granngården och köpte gräsfrö så nu invntar jag REGN så vi kan så.
Inte klokt att lägga 6.300;- på frö till ca 4 ha.
Galet!!!!

När man är i stan måste man passa på att handla lite mat!

Idag har jag äntligen fått tummarna ur arslet och posta kontraktet för att vi förhoppningsvis ska få fiber hit.
På tal om kablar i backen så fick EON sig en skopa för dom inte grävt ner ledningarna på det djup det ska vara.....I Stora Heda ligger kabeln ca 20 cm ner i backen på ena åkern. Den ska ligga på 80 cm djup
Igår kom grävarna i karavan och körde förbi här mot Stora Heda och nu har dom åtgärdat! Undrar om det är lika illa gjort på fler ställen....fortsättning följer kanske!?!

Ikväll har jag haft lektioner både inne och ute på egna hästar.
Jag har plats för fler elever på egna ponnyer eller hästar för dig som vill rida privatlektion!!!

Nä  nu är det dags för trött gammal tant att sova

//Bubbel - önskar regn

Inga kommentarer: