tisdag 21 maj 2019

FLER FÖL FÖDDA

Igår natt föddes ytterligare ett föl här i fölfabriken. Ett stoföl e: Touchdown x BH Zack dom är inte mina utan jag är bara barnmorska men dom känns som mina hästar ändå. Allt har gått bra och det ser ut som en jättefin fölunge.
Mammahästen är till salu om någon letar tävlingshäst eller avelssto. Jag kan förmedla kontakten vid intresse. Hon är ca 1.63 med bra gång, plac lätta klasser. 7 år gammal. Säljes av uppfödaren.


Lycka och hennes bebis har fått en sjukhage precis utanför stallet så jag kan släppa ut dom några gånger om dagen....hittills har det gått bra!

Seminverksamheten rullar på och vi har aldrig tidigare haft så många ston som vi har i år vid denna tiden i maj och det är jätte roligt MEN lite pyssel att få ihop det med boxplatser mellan varven men det löser sig...man får flytta om lite och det är ju roligt att ni hittar hit!!!

I morse har jag seminerat ett sto....

Snart går förhoppningsvis inackorderade hästar ut på bete och frigör lite fler rasthagar också.
Vi har släppt 3 st i grannbyn och LM , Lexiha och D8 har också fått bete.

Gräset växer på bra nu men man märker att beteshagarna är slitna efter förra årets torka och man ser att det växer bättre i vägdikena än på fälten tyvärr. Hästarna slet ju upp det mesta i matväg i fjol och det tar nog tid innan det repar sig

//Bubbel - har en del att göra 

Inga kommentarer: