fredag 10 maj 2019

HEJ JAG ÄR HÄR NU!


Vakat ett antal nätter på Lycka och Amarettwo men idag gjorde Lycka som hon brukar och fölade ute i hagen i ligghallen. Blev ett tredje förmiddagsbarn. Lycka hon trivs i lösdriften hon.
Hon kör ju varannangång så i år blev det en hingst. Han är e: Touchdown och ser jätte fin ut!

Det var lite svårt för honom att få till fika tekniken men dricka i flaska gick bra till att börja med.
En pigg och glad kille som ser bra ut i ben.
I morgon får vi se hur han rör sig.....



Killen vill ha ett namn som börjar på L och innehåller en 7:a på nåt språk. Han är e: Touchdown - Bernstein och mamma heter ju Lukretsia.
Klura gärna!!!



Inatt fortsätter vakandet på Amaretwo som var den jag trodde skulle föla först....hon är extremt trött och bäckenbanden har släppt så stackarn kan knappt gå. Dom två sista dagarna har hon inte ens velat gå ut i hagen utan har fått strosa utanför stallet lite som hon vill.

Håll tummarna att allt går bra....jag är orolig.

Dom två inhysta stona står inte på lika mkt övervakning ännu....dom är ju inte beräknade förrän precis i slutet av maj!

Amarettwo däremot får gärna föla innan söndag em då jag ska döma dressyr , i annat fall ber jag henne hålla sig tills jag är hemma igen på kvällen

Nu ska jag vila lite....känner mig sjukt seg för det är mkt nu!

Denna veckan har det varit hovis, seminston, hästmassage, träningar, tandfixning av ett antat hästar och så fölvak nätterna igenom.....

//Bubbel - sömning

1 kommentar:

Anonym sa...

Bedårande gosse efter fantastisk mamma
Grattis och kram till er alla
Michel och Cina