torsdag 2 maj 2019

INGA FÖL MEN FUNGERADE ÖVERVAKNING IALLAFALL

D8 är numera valack och jag valde att kastrera honom så är det enklare att ha honom ihop med Lexiha i sommar och dom kan ha fortsatt skoj ihop tillsvidare. Han är till salu till hugad spekulant som letar BRA gångartshäst . Jag vill att han ska hamna hos tävlingsryttare.

Första seminstoet är hemskickat och vi har kollat några stycken i veckan men inget att beställa ....i morgon fredag är det stokoll igen på morgonen och det är bara att slå en signal om man vill komma med sitt sto....

Hovslagaren var här i förrgår och fixade vårpjucken på Råsa, Löken, Nitro, Hexagon och Wille.

I helgen flyttade det in ett nytt sto som ska föla här och därefter semineras igen och jag har fått bokningar på ston som ska bo här nästkommande vinter.
Det blir nog att bygga ytterligare en ligghall innan hösten är här!

Äntligen fungerar alla övervakningskameror i stallet som dom ska. Det ska vara enkelt att ta en koll i mobilen på natten...

Lycka har idag 6 dagar till beräknad fölning, Amarettwo 16, Belleza 23, Vally 26 och LM 55

Nu får LM gå in på mammaledighet hon också så det blir väl lite hästkris ett tag.....
Kanske finns det nån häst att låna under en period....har du nån så hojta till!!!!

På "lediga" tider fixar jag lite sommarhagar och har so far gjort 9 klara. I helgen ska jag ta tag i dom lite större betena i grannbyn.
Det blev ju lite kallare nu men i dag har det iallafall kommit en liten skvätt regn och det är ju bra för gräset! Att det blev kallare försenar kanske däremot både fölningar och brunster.

En av inackorderingarna hade rivit sig på bakbenen igår kväll och jag gick igenom hagen minutsiöst då jag trodde att han fastnat i nån tråd men allt staket var intakt ....däremot kunde man se att någon varit uppe på ett stenröse vid grusgropen i hagen och jag antar att det är han som försökt leka bergsget och misslyckats. Alltså hästar är sååååå klumpiga !

Igår var jag i Braås och dömde en MSVB:2 på regional tävling. Trevligt men ganska kallt. Var fint väder när jag åkte hemifrån och superkallt i Braås. Tur jag hade med mig min filt!!!

Nä nu får jag bege mig ut och göra lite nytta igen . Inte sitta här och dricka kaffe......

//Bubbel - jobbar länge i kväll





Inga kommentarer: