måndag 12 augusti 2019

SPONTANTRIPP

Igår morse fixade jag stallet, Sus hjälpte mig att leda hem några ston som ska dräktighetskollas idag och därefter tog vi helt enkelt en spontantripp till Ullared.....

Resan är det roligaste, fikapausen viktig!

Om jag gjorde några fynd???
Jag gjorde av med pengar i alla fall 😎💰💰💰

Köpte saker jag behöver....förberedde mig för hösten med extremt många par strumpor för kalla dagar, 2 fleecetröjor , ridtajts, underställ, en vinterjacka och ett antal jobbarhandskar !

Köpte jag nåt onödigt...självklart! När ska jag använda min snygga skjorta och långkofta ?????

Bästa köpet???
Skohorn....har hatat det trasiga vi har i farstun länge men nu är det slängt!!

Jag har en slängarmånad förresten.....det bästa jag vet!!!

Nähäpp nu får vetto minsann komma så stona kan kollas och jag kan mocka.
Mannen i huset verkar ha tagit sovmorgon....han har ju semester så vi får väl hoppas han vaknar så han kan hjälpa mig släppa ut lite mammor och virriga fölungar.

Ikväll ska det röntgas hästar , bytas fölbandage och det blir inga lektioner för den veterinären skulle såklart komma vid mina lektionstider och jag är inte kloningsbar!!!

//Bubbel - inget shoppat i Ullared




Inga kommentarer: