onsdag 15 april 2020

FAKTA OCH FUNDERINGAR

Nu är alla ston som ska föla på plats och jag fölvakar intensivt på sto nummer två som i dag är på dygn 335 och har också ett sto som är på dygn 323 på nattkamera.

Det är spännande tider men också väldigt intensiva tider och det blir inte nån sammanhängande nattsömn och ibland får jag ta en liten eftermiddags paus för att orka. Allt annat arbete är ju precis som vanligt med lektioner osv.
Jag har en rysligt massa boxar att mocka varje dag också. Hejsan hoppsan så roligt!

Ni som har ston här kan självklart komma till era hästar precis när ni vill men räkna inte med att jag alltid hinner umgås med er. Jag finns i stallet på morgonen några timmar, oftast nån timme vid lunchtid och alltid på kvällen efter 17 om ni vill snicksnacka lite. Är jag inte i stallet får ni klara er själva - då jobbar jag inte ! Skicka gärna ett meddelande när ni är i antågande så ser vi om jag är i närheten. Jag gillar att umgås men kan inte alltid

Om ni tycker jag ser lite rödögd ut och ibland får ett nysanfall så är det min allergi som dragit igång . Jag är inte corona sjuk.
Min allergi har jag varje vår men i år törs man ju inte snörvla till minsta lilla utan att skrämma skiten ur folk. Nu är det ju så att jag känner att det är allergin som spökar ( och försöker medicinera så gott det går) men som sagt jag ser lite rödögd och är killig i näsan....
Ni behöver ju inte pussa och krama på mig ( sånt gillar jag inte ändå)

Påminner er andra igen att hålla er hemma från stallet om ni känner er minsta lilla sjuka och inte vara onödigt många vid lektions tid.  Sitt inte ihop när ni kollar lektion utan sprid ut er lite!

På måndag 20/4 öppnar vi seminstationen och det är faktiskt fler ston inlagda på språngrulla redan än jag trodde det skulle vara i dessa underliga tider.

Jag har själv bokat hingstar i helgen ett par av mina ston då flera hingsthållare hade rabatter.
OM jag sen betäcker alla får vi se.

Amarettwo ska inte betäckas i år är bestämt sen innan. Hon är 5 år och kan ridas efter detta fölet. OM nån vill låna en häst på längre tid kan jag tänka mig att låna ut henne i höst när fölungen är avvand ( om den biten går bra) hon är grundriden och lättsam men lånas bara ut till tävlingsryttare!

Diamond Rose ska betäckas eftersom hon kastade i höstas och inte får vara tom ett år till....

Lycka får vi se. Hon fölar inte förrän i mitten av juni och man får därmed inte så många chanser att få dräktigt. Kanske får hon stå över i år och gå i verksamheten. Det gör hon förvisso som dräktig också. Hon är ekonomiskt!

Har ju ett hoppsto jag skulle tagit över men som sagt den vet jag inte om jag törs betäcka då det var hon som blev så dålig vid fölningen nu....vill betäcka men måste väga för och nackdelar ett tag till och veterinären måste känna på henne innan jag tar nåt beslut! Vi får se helt enkelt.

Löken....kanske skulle man betäcka Löken...hahah!!

Jag vill fortfarande hitta ett bra ponnysto att köpa. Endast kat D av intresse och det ska helst vara Ridponny eller New Forest. Bör vara ridbar till enklare lektioner men viktigast är att ha i avelsboxen.
Billig också såklart!!! Nån som har nåt sto över?

Nu måste jag mocka....
tjolahoppsan

//Bubbel - blivit av med min box


Inga kommentarer: