måndag 20 april 2020

NU ÄR DET DAGS

Idag öppnar vi seminstationen för i år och första stoet anlände redan i går kväll!!!

I helgen har jag fortsatt att fölvaka men det händer inte mkt mer än att jag inte känner mig speciellt utvilad eftersom jag kollar i kameran många gånger varje natt. Stoet är idag på dygn 340 och hennes juver går fortfarande lite fram och tillbaka. Hon hade kristaller förra veckan men hon käkar vidare och tar det lugnt.
Har ytterligare ett sto på kameran och hon är idag på dygn 328. Hon har däremot i stort sett inga juver alls och lär nog köra på övertid och ge mig sömnlösa nätter....

Jag fixar med staket på "lediga" stunder . Håller på att byta allt ytterstaket runt hela stora fältet här hemma. Det tar tid! Byter en del stolpar, river all gammal tråd och drar ny i tre rader. Mitt projekt lär ta ett tag!

Det börjar bli dags att fixa sommarhagar också men gräset har ju inte alls kommit igång och trodde knappt jag skulle säga det efter den extremt blöta vintern men vi behöver faktiskt lite regn för nu är det supertorrt och jag vill ha gräs. Jag vill dessutom bli av med hästar här hemma för jag behöver frigöra hagar då alla ston som är här går i separata så det blir tajt med plats.

Nu måste jag dra igång mockningen för veterinären dyker upp om en stund och givetvis för att göra dagen extra rörig så kommer hovslagaren samtidigt....

//Bubbel - lite småstressad


Inga kommentarer: