fredag 24 april 2020

RUSAR RUNT

Fler ston har anlänt och idag är det dags för koll igen och veterinären kommer om en stund. Vi får väl se om nån av flickorna är klara för seminering?!

Vi har vaxproppar ( Äntligen)  på sto nummer två och nu håller vi tummarna att det blir fölning inom ett dygn.

Trångt om saligheten på farmen just nu. Alla hästar är ju hemmavid och alla "kräver" ju egna hagar till sina hästar så det är hästar överallt och då menar jag överallt i hagarna. Jag får nog dela av ett par stycken så jag kan får några "rutor" till att använda som rasthagar men det måste vara praktiskt. Jag får klura lite!!!

I övrigt krattar jag bajs och leder hästar. Många steg på stegräknaren blir det på en dag.
Jo jag hinner med en och annan träning också faktiskt. Igår var det privatelever med egna hästar och idag kör vi i grupp!!!

I helgen ska jag försöka få iväg några hästar upp till Ingas iallafall så frigör jag lite plats. Det finns ju inget bete alls och vi behöver regn så det börjar växa så tyvärr kommer jag få stödutfodra där....suck.
Det utlovade regnet i helgen verkar utebli. Kan vädret aldrig vara lagom???

Nu ska jag frukosta klart och sen mocka några boxar innan veterinären kommer!!!

//Bubbel - lite småstressad faktiskt

Inga kommentarer: