måndag 22 juni 2020

DET FINNS ALLTID NÅT ATT OROA SIG FÖR

Nu är midsommar avklarat och då får Tina genast höstångest....jag är ju hopplös!!

Lugnare på stofronten förra veckan och det är  väl en kombo av att väldigt många ston tagit sig på första försöket och i fjol var det en dipp från midsommar  och en bra bit in i juli då det var krångligare att få dräktigt så dom stona som tog sig sent har ju knappt föla ännu.

Seminerade två stycken på midsommardagen.

I går kväll trillade det dock in ett gäng nya ston . 4 st nya . I dag har vi 11 eller 12 ston som ska kollas så nu är det full fart igen men det var skönt att det var lite lugnare några dagar....man behöver ladda batterierna lite även om jag inte varit nåt ledig alls i midsommar helgen.

Lektionsponnyerna reds iväg på bete i tisdags kväll och reds hem för lite jobb igen.
Måndag, tisdag och fredag går att rida lektion såväl på mina som egen . Jag kommer INTE ha träningar här onsdag och torsdag då är jag på andra orter och har träningar!

Varit mkt pyssel med fölisar och ettåring. Ögonskada, en sjuk efter vaccinering, en inackorderad med sneda ben som fått specialskor och bara ska vara ute kortare stunder så det blir mkt ut och insläpp och två som varit dåliga i magen vid mammas fölbrunst där jag gett diarsanyl och morotspure - som sagt det finns alltid att göra !!!
I går fick ena fölet ett svullet ben och blev biten på ryggen.
Ja det finns alltid nåt att oroa sig för!

//Bubbel - ständigt närvarande