fredag 3 juli 2020

UPPDATERING

Dagarna och veckorna går och jag är jätte dålig på att uppdatera här. Jag jobbar som vanligt och det händer inga sensationer.

Jag har dömt några tävlingar och ska döma på söndag igen

Jag mockar boxar och släpper ut och in hästar.

Vi kollar ston och jag seminerar.
Det kommer fortfarande nya ston och det är ju jätte roligt.
Vi kommer nog inte upp i fjolårets rekord år men det är gott om ston och den näst bästa säsongen hos oss någonsin.

Dräktigheten ser fortfarande bra ut.
Den 1/7 låg den på 81% och dom stona har behövt 1.52 skick för att bli dräktiga så här slösar vi inte på skicken.
Det är alltid några ston som krånglar men dom är få i år ...men än är säsongen inte slut och just nu har det varit några ston som inte kommer in i brunst och några som inte vill gå ur...
I morgon ska jag seminera 6 ston och sen ska jag ta en dags semester.....hoppas jag!

Jag har själv seminerat 3 av mina ston. 2 är fortfarande dräktiga och gått lite över 50 dygn . Den tredje ska kollas på onsdag....håll tummarna.

Vi har kört in en del hö. 45 + 14 balar och vi har en hel del kvar att slå och pressa men nu ska vädret bli sämre igen så vi får avvakta....

Idag har Nitro varit på tävling och gått två klasser. Första tyckte jag han var lite loj i men fick 63 isch % i den andra tyckte jag har var fin med gott flyt och stadig i formen....domaren tyckte inte alls lika dant och han fick 59% men så är det. Jag trodde han skulle hamna runt 64% men som sagt jag hade helt fel....
Roligt ändå att lektionshästarna/ponnyerna får åka ut och tävla och roligt för mina elever som inte har egen häst att ändå få testa på tävlandet  och utflykt på några timmar är ju alltid trevligt.
Nästa helg ska han på hopptävling....

Ikväll har jag varit i Vetlanda och hämtat medicin till några seminston....man har ständig stojour !
Passade på att hälsa på mina uppfödningar Lusse, Sixxtus och Weltfhyr!

Nu är det dags att sova och jag hoppas att seminlådorna är här jätte tidigt så jag kan seminera och sen åka på tur....

//Bubbel - hoppibingen

Inga kommentarer: