lördag 27 februari 2021

FLER IN

Lille Bo har fått flytta hem efter ett antal år hos andra ägare. Fick förfrågan om jag ville ta över henne för ett tag sedan då hon kastat sitt föl innan jul och ägaren inte ville betäcka mer och eftersom jag inte har så många ston kvar ( bara Amarettwo) i den stostammen så var svaret tveklöst JA så nu är hon här. 
Boscotti LH är e: Bocelli - Stanford - Maraton och har ju ett antal syskon som tävlat framgångsrikt och själv har hon fått ett par högt bedömda avkommor och så är hon ju mamma till älskade Boriz som försvann så tragiskt. 
Nu får vi se vad vi väljer för hingst i år???? Hon har ju haft en väldigt fin med BonCoeur tidigare!


Jag har köpt mig lite materiell lycka!!! En lastbil....för det är jag värd.



Amarettwo älskar att gosa


Vintern är över för denna gång. Härlig vårkänsla när det går att fylla vatten med slangarna igen....
= mindre jobb.

Köksrenoverandet går vidare. Det tar ju tid när vi bara hinner på kvällarna när vi är klara med resten men det blir så bra. 

Igår var vi på utflykt och shoppade lite. Jag köpte kökslampor, gardiner, dukar, en kocka lite nya krukor och piff till köket. Blir roligt när man kan göra den sista stajlingen!!!
Blev lite till badrummet också men där känns läget lite stillastående just nu.....hittar ingen rörläggare vilket är steg ett om man ska fixa det inom en rimlig tid. Finns det nån som vet nån vettig som inte är fullbokad närmsta halvåret????
Nåja det går väl att fixa vardagsrummet först...man vill ju liksom att saker ska hända när ändå huset är upp och ner !!!


Mammorna rundar på sig och Lillemamm har idag 41 dagar kvar till beräknad fölning!

Jag sålde en unghäst som sen inte kom iväg när det skulle på grund av strulig köpare. Så tråkigt när man tror man hittat en seriös köpare och sen blir så himla besviken när man helt utan att ange någon orsak plötsligt inte ska hämta det man köpt och betalt. Det kostar med besiktningar och i detta fall missade jag pga detta faktiskt en annan intressent på samma häst.


//Bubbel - gillar vår....då blir man på gott humör