onsdag 3 mars 2021

ATT BO I ETT KAOS

 När vi ändå bor i ett kaos och inte fick tag på nån rörläggare just nu så passar vi väl på att riva ut vardagsrummet istället....här ser ju ändå för jävligt ut 👀 Där ska bytas tak, riktas upp nån vägg och tapetsera det blir på min lott sen....jag är ju numera proffs på det efter "learning by doing" i Ingas hus!

Jag har lite kvar att måla i köket på en vägg och jag ska måla lister ....bara jag får hem några men alla skåp och lådor är klara förutom handtag som ska upp ( fick hem dom igår). Har börjat plocka in i skåpen så smått men jag kommer ju inte åt alla kartonger jag packat i just nu så man får ta det allt eftersom men bra kommer det bli ..nån gång i framtiden! 

I stallet lullar det på som vanligt och det är strax dags att ställa dom första stona i sina fölboxar men först ska det tvättas ! Vi har tre ston som ska föla i april , lika många i maj och en i slutet av Juni! Ändå lite skönt när dom är ungefär samtidigt om man ändå ska vaka. 
Dom första tre är beräknade 9/4, 11/4 och 12/4. Kan ju bli lite stimmigt där men vi reder nog det ! Jag har ju hjälp av mitt nya föllarm i år.

Det flyttar in ett sto nu i veckan!!

Igår vaknade stoägarna för 2021. 4 förfrågningar samma dag angående semineringar. Det blir väl ändå inga tävlingar detta året heller så man kan ju likväl betäcka men kommer inte tävlandet och framförallt världen igång snart så slutar väl folk med häst sett på sikt..... Vad tror ni? Vill folk bara träna, rida i skogen, hålla sig hemma....?

Usch och fy för utbrottet av EHV i Valencia och övriga världen. Jag är LIVRÄDD att få in nåt sånt här så snälla.....ha rena kläder , tvätta av era skor i virkon och bada också av dom innan ni går in i mitt stall. Klappa inte runt i onödan på hästarna , tvätta dina händer (gäller ju även Covid) håll avstånd med era hästar när ni är iväg!!! Eliminera spridningen då den redan är i Sverige via tävlingsplatsen i Valencia. Var inte nonchalant , det är en mkt otäck sjukdom!!!

//Bubbel - Livrädd för det mesta