lördag 8 maj 2021

HUNDRA PROCENT

 Första stoet jag seminerade i år kollades igår. DRÄKTIG.

Det var min egen Boscotti LH som är dräktig med Rockabye S

https://www.youtube.com/watch?v=YzUGoHMe-VQ

Så just nu har vi 100% dräktighet på stationen.....gött att ha det nån gång på säsongen !

I morgon söndag är det en extra stokoll runt 17 tiden och veterinären är också här måndag morgon från ca 8.00 Det är många ston just nu och vi tar därför en extra koll i morgon ifall nåt sto är klart kan dom förhoppningsvis åka hem och nya få en boxplats. Jag har som sagt 18 boxplatser men det är välbesökt för närvarande och man får trixa lite. Jag har bara två av mina egna som står inne och det är dom med föl annars går mina ute nattetid ( med stödufodring) för nåt gräs finns det ju inte ännu. Men alla boxar är i stort sett upptagna så som sagt några måste ut för att nya ska kunna komma in. Men var inte oroliga .....det löser sig !!!

I övrigt är jag ganska trött och tråkig 

//Bubbel - protesterar inte mot uteliggande