onsdag 5 maj 2021

STON , STON OCH ÅTER STON

 Just nu jobbar jag i stort sett enbart med seminston! Försöker hålla nån lektion mellan varven och grupperna ska jag försöka hinna med men privatlektioner just nu det hinner jag inte här på hemmaplan. På dom ställena jag åker iväg försöker vi hålla igång även om det strular just i Lammhult i morgon då specialhovis kommer vid 15.30 och tittar på ett seminstos unge som är windsvept åt vänster och troligen behöver specialsko och min då som haft en sko ( nu är plastad) och ser riktigt fin ut. Det är dock viktigt att man börjar rätta till ben tidigt om det ska bli bra och det gäller att passa på när hovisen kan. Jag får helt enkelt anpassa mig efter det men så är det.
Det är så viktigt att det blir bra med dom små liven!

Mitt Vivaldon - Ridchfield sto är äntligen döpt . Hon får heta Rivideux LH

Seminerat ett sto i kväll och tre i morgon bitti. Ännu så länge har vi hunnit seminera innan Päran åker till jobbet men i längden får jag hitta ett annat alternativ ....det löser sig !

Äntligen har det kommit lite regn och man ser redan idag att det är grönare ute och jag hoppas att jag kan flytta iväg några hästar i helgen bort till Ingas även om jag behöver stödufodra. 

Det många hästar här nu. 2 st var klara i morse men en del ston är så tröga i starten och en vägrar gå ur brunst. 

På fredag drar vi igång extra tidigt på morgonen för det är många ston som ska kollas. Jag ska hinna in till stan på fredag eftermiddag också men måste hinna hem till 16.00 för då kommer equipaten och sen är det lektioner 17.00 

Det närmar sig fölningar igen men tycker inte nån av dom tre direkt har några juver ännu så jag vakar inte fullt ut. Kamerorna är såklart på och det sista jag gör innan jag somnar är att kolla till dom sen kollar Päran innan han somnar (han lägger ju sig senare än mig) och sen 1 -2 gånger på natten när jag vaknar och så kollar jag direkt klockan ringer strax innan 06.00 så visst glor jag en hel del redan.....

Satt några jordgubbsplantor i kväll. 

Puckot jag har också köpt lite nya växter , ett äppelträd och hallonbuskar. Jag ser framför mig hur fint det kommer bli i trädgården....Kommer jag att ta hand om dom? Nä...det gör jag väl aldrig utan dom lär dö en plågsam död i torka !

Hur går det annars med vårt renoverande???
Svar: Det har fullständigt avstannat då ingen av oss har tid eller ork när vi är klara på kvällarna. Köket har listerna kvar som jag då inte kan bestämma färg till. TV rummet är inte färdigspacklat och jag har varken tänkt på färg eller tapeter....det ser ut som ett illhie här och vi har varken haft nån soffa eller TV på över två månader....Aja vi latar oss inte i nån soffa iallafall!!!

Vi har också en nyinflyttad hyresgäst hos Ingas sen 1/5. 

//Bubbel - uteliggare men med täcke iallafall