torsdag 19 mars 2009

GULLE HOVIS!!

I dag har vi haft besök av Gulle hovis...som hade köpt med sig fika...TILL MATTE! Hovis anser att jag är ett bortskämt häst skrälle, jag får precis som jag vill säger han. Men är det så att jag vill ha sulor på mina fötter så vill jag det, punkt slut. Just nu tror han att han överlistat mig med att ha snösulor i stället, men jag fattar nog vad ni håller på med!!!
Dagen har varit bra med ett litet lätt träningspass med sidvärts rörelser.
Matte jobbade med "Bosse" på eftermiddagen, Hon blev tömkörd. Bosse verkar tycka att arbete är lika intressant varje dag. Hon har stått och hängt över ridbanestaketet varje sommar sen hon var liten så hon säger att hon kan ALLT om ridning redan och ska bara omsätta det i praktiken.

Matte tog ut husses väldigt stora, klumpiga och i mitt tycke väldigt osmidiga häst på en skogstur. Tjocka hästen heter Ramona och är en ardenner... psssssssssssst, säg inte till husse att jag säger så om hans BÄSTA och VACKRASTE häst.

Matte har haft ridlektioner i kväll, sa att hon var stel av köld när det var klart, undrar när hon ska lära sig att klä sig rätt???

Tänkte visa vilka farliga saker som hänger utanför stallet - tänk där måste man gå förbi...usch!
//Bubbelibus

Inga kommentarer: