lördag 21 mars 2009

AVRAMLINGAR & MAGPLASK

I dag var det tidigt ut i hagen som gällde. Matte ska skynda sig att mocka stallen och sen ska hon till Lenhovda & döma dressyr. Undrar om hon kommer kunna tävla själv som hon tänkt , jag såg att hon gick som en skadeskjuten gammal kråka - tror hon har ont i sin rygg igen:(
Jag vet att hon tänkt tävla LB:1 och LA:1 på storelillebror Hexagon.
Matte trimmade oss ordentligt i går, hennes tränare var här hela eftermiddagen och hon red i alla fall 3 st - duktig!!!
Sen hade hon lektion , då var dom ute på en skogstur och traskade, ja förrresten Emma var sugen på en galopp på lillråsa och det fick dom såklart på ett av dom snöfria fälten....men plupp så låg Emma på backen och Råsa drog ett litet race direkt till en av sommarbetes hagarna. Vad hände: - Jag glömde svänga Där Råsa gjorde det , sa Emma
Matte hann även med ett magplask i simhallen i går kväll - obligatoriskt fredags nöje för henne. Vi andra hade ett kvälls mys med husse som fodrade oss, tack tack. Sen hörde vi ända ut i stallet som han snarkade i soffan...haha
//Bubbelsnubbel

2 kommentarer:

Panaccea sa...

Vilken härlig blogg! roligt att läsa om bubbels upptåg, även fast det är ett tag sen jag såg honom sist ;) Den hamnar bland favoriterna!

Såg att Sillen är borta, väldigt tråkigt! jag hoppas verkligen att han kommer tillrätta igen!

Mvh Madde som jobbade hos dig en snabb sväng under -04 (?) och som har en av sillens söner och sopis kullsyskon - Milo.

Bubbel Dansgalning sa...

Kul att du hittat hit!
Nä Sillen hittade vi aldrig, inte minsta hårboll.