måndag 30 mars 2009

JAG SOFTAR - MATTE STRESSAR

I dag har jag tagit det lugnt, måndag och min lediga dag. Jag har faktiskt sånna.... :)

Matte stirrar ju så mkt eftersom hon ska hinna med sitt andra jobb, men idag trodde jag hon kokade över för när hon hade stimmat med allt här hemma , fixat sin kaffemugg och kastat sig in i bilen ville eländet inte starta...vet att hon hade bråttom för hon skulle hinna hämta medicin på apoteket till "Barre" - som sen vetto inte ens ringt in...grrrrrrrrrr!
Hon skulle ta in hästarna på ridskolan & hinna ha en privatlektion där innan dom vanliga lektionerna började...hörde att hon hann i alla fall och det var ju tur det!

Tänkte visa några andra djur här på farmen...
Kifakatten och Sten-Sture ställde upp på bild i dag, vet inte var Sippan och Sparrisen höll hus ? Antagligen var dom på rått eller kill jakt - man hör hur gräsligt dom ylar , det är mars- det skär i mina öron!

Sen ville Lillis vara med och visa att han kan tigga ...
Lillis är jätte gammal för att vara en hund, visserligen bara ett år äldre än mig men hundar räknar sina år på ett annat vis.
Husse säger att han är 91 hundår...undrar hur man räknar häst år???
Jag känner mig ju aldrig äldre än 3½
Näe nu får det vara nog för i dag! //Bubbelskum

Inga kommentarer: