tisdag 31 mars 2009

Grönt gräs och SAM - ansökan

Min matte är vansinnig i kväll tror faktiskt knappt att jag vågar be henne skriva nåt i dag. Efter hon kom hem från sitt jobb i Lenhovda har hon suttit med pannan i djupa veck och man hör ända ut i stallet vilka fula ord hon säger...
Hon håller på med nåt som kallas för EU - stöd, man får ersättning för det vi äter , att vi håller snyggt på åkrar och beten, så att det inte växer igen. Det är en väldigt massa saker som ska fyllas i på rätt ställe...som om det vore viktigt hur mkt stenrösen och träd det finns där vi mumsar......finns det nån sällsynt liten lav som man inte får missa , och glöm för allt i världen inte att mäta stenmurarna!!?!?!?

Själv vattnas det i munnen på mig bara jag tänker på grönt gräs :) men inget i sikte ännu...

Måste berätta oxå hur lycklig jag var när jag fick komma in från hagen i eftermiddags, matte haffade mig precis i ett härligt race, och jag var faktiskt INTE klar. Hela vägen till stallet gjorde jag vilda krumbukter ( mest baklänges med studs) Man får akta sig för mig då.

Matte lyckades i alla fall med konststycket att hålla kvar både i "Barres" alla mediciner och en kaffemugg...fast hon hade bara en skvätt kvar på botten när vi nådde stallet ...hihi

Mitt arbete för i dag har annars varit en skritt tur, lite gegg rullning och som sagt ett härligt vår race.
Näe nu får matte kämpa vidare, själv ska jag snoozzza & drömma om grönt saftigt gräs
//Bubbe

Inga kommentarer: