lördag 14 mars 2009

Luffsat i hagen!

I dag har matte inte haft tid för mig- borde inte jag stå i centrum varje dag, jag bara undrar???
Hon mockade mkt och länge i morse. Sen stod hon i ridhuet 3 lektioner...hörde hur hon hojtade på dom som red och svettiga såg dom ut efter sina pass - valuta för pengarna:)

Därefter longerade hon "Barre" som är en av mina kompisar...
Barre har haft problem med sin käkled...ontontont!!! Nu har han fått jobba ett tag utan bett i munnen eller ryttare på ryggen. Vi håller tummarna för att han snart får vara med och raca på lektionerna i ridhuset igen. Han är en skoj kille som gillar när det går undan!

Innan matte tog fritt (för att hjälpa mig blogga ) bestämde hon sig för att löshoppa unghästar.
"Bosse" som ni hört om förut ligger ju i träning inför ett test hon ska göra ...nåt man gör när man är 3 år...jag minns att jag var med på ett sånt. Det var kul...speciellt att hoppa, tyvärr sa både matte och domarna att jag inte var nån stjärna :( i hoppning , däremot var jag ett dressyr ämne!

Matte säger att jag ser ut som en flygande "superman" när jag hoppar....är det bra eller???

Även min syserson "Lillmini" som är 2 år ( jag har många släktingar) fick ta ett bus i ridhuset. Han har bestämt sig för länge länge sen att han ska bli dressyr häst när han blir stor.
Är man efter Figaro R blir man det ...?!?!

//Bubbel