söndag 5 april 2009

ORÄTTVISOR

Jag känner mig åtsidosatt i dag. Ingen verkar ha tid för en så viktig häst som mig...
Matte for väldigt tidigt i morse till Ljungby för att döma dressyr, hon sa inte ens hej till mig !Hon var borta jätte läääääänge och när hon kom hem blandade hon bara vårt kraft foder (väldigt gott iof) men jobbade BARA med Bosse...hon tar ju upp på tok för mkt tid nu känner jag.
I dag löshoppade dom henne..sånt skulle jag oxå vilja göra men då säger matte att jag kommer bryta benen så nähäpp det får man inte.
I dag var hon nöjd med Bossebula i alla fall, inga vilda krumspsrång, tog visst några varv i linan oxå med sadel på och snälla Sara hängde lite och dinglade på henne eller vad det nu var...!

Fler orättvisor...
Nina fick en rosett när hon var och hoppade :-) och Sixxtus verkade ha haft väldigt kul och klarade sina banor och hade fått mkt beröm på sin hopptävling.
Beröm det ska ENBART jag ha.
Matte hade kollat på min släkting Weltfhyr LH ( Sexans, Bosse, Nian och Tians brorsa) som tävlade i Ljungby, dom såg stabila ut och fick visst höga poäng!
Undrar om dom fick några priser...???? Gick i alla fall LA:6 och MSVB:3

Husse har haft kaos i hagarna här hemma...blir alltid så när matte är borta!
Nian har fått lite vårkänslor och spanade brudar på nära håll...så staketen ramlade.
Matte beställe genast tid för kastrering - det gör ont minns jag minsann!
Dags att krypa ner i spånet och tjura lite...
/Bubbetjurgubbe

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh vilka duktiga plutte hästar