onsdag 8 april 2009

VÅRTRÖTT OCH AVRAMLINGS FIKA!

Oj vad jag är trött i dag, matte fick jaga på mig på ridbanan(ovant)...måste vara värmen och all päls jag fortf har kvar. Matte sa att jag liknade en någorlunda normal häst...jaha det är alltså så det känns !!!
Sara red en privat lektion på mitt span "Ture" , dom sa att det hade gått bra... kämpade på med galoppen hade dom gjort så Ture luktade svett när hon kom in i stallet!
Sara hjälpte matte med Bosse i dag oxå och det gick jätte bra!

Var vårfika i trädgården innan en av lektionerna idag - Avramlingstårta och kaffe är gott tyckte allihop!!! Matte hade 3 lektioner ute i dag...superväder!

Nadja som snart ska föla har börjat få juver, hon brukar alltid föla på exakt 11 mån , så vi får väl se om det blir föl den 24 april...snart börjar väl matte vanka i stallet på nätterna för jag vet att hon är så orolig när det är földags..."Nuddi" ska ha sitt 9 föl men det är lika spännande varje gång ! Sen är dom så roliga dom små krabaterna när dom skuttar i hagarna så jag blir alldeles till mig :-)
I övrigt har matte rensat som en galning i huset - undrar om dom har några saker kvar där inne???
Nags att nanna kudden
//Bubbel

Inga kommentarer: