måndag 25 maj 2009

FRÅN MORGON TILL KVÄLL!

I dag hastade matte tidigt till ridskolan i Lenhovda för man vet liksom aldrig om hästarna har lust att gå in från sitt mkt goda och smaskiga bete...i dag hade dom lust och skötte sig exemplariskt!!

Matte startade sen upp med en privat lektion i dressyr, hon red ut med 2 grupper...härligt härligt - önskar att jag varit med!!!
Hon hade oxå 2 pass markarbete innan dagen där var slut och dom små djuren skulle ut igen....
Här hemma var matte klar med stall och mockning redan vid halv 10 i morse , trots att det var veterinär morgon med sto koll ....
I dag kollade vetto bla Fluffe Ramona om hon var dräktig men kunde inte säga nåt säkert ännu...den hästen är liksom stor både utanpå och innuti...ny koll på fre...brunstig är hon då inte. Hon luktade på Baroco och mig och skrek så man blev ju jätte rädd!!!

Matte lite ledsen för i dag har hon fått papper som ska skickas till förs bolaget ang Barre...

Jag har blivit riden, matte hade 2 privat lektioner, hon åkte ut med vatten till betes hagarna, fixade lite staket....tja dagen den har fyllts med diverse projekt . Nu är det kväller och matte hon ska sova...
/Bubbel, inte lika trött

2 kommentarer:

sebastianmirasmilla sa...

Sitter här o ska fixa med LOK stöden,du vet datorn DÄR UPPE funkar inge bra. Fick åka hem till min egna. Men lite svårt m disiplinen är det. Kolla lite blogg, hänga lite tvätt, äta lite... Men nu måste jag faktiskt tillbaka, DC kommer. Tjo!!!

Anonym sa...

Hahaha, blogg är viktigt!!!
Själv tyckte jag det var HELT OK att få betalt för härliga skogsturer med eleverna...jag var ju i alla fall på jobbet!!! Fniss!
//Bubbels matte