tisdag 26 maj 2009

NU SLIPPER MAN NÄSTAN MOCKA!!!

Nu är dom flesta hästarna ute dygnet runt ( så länge det varar....)
Jag får bo inne i natt oxå , för jag är ju lite löjlig - eller var det matte som var det????

Sen bor Nuddi och Fjunis ( som han heter denna veckan) inne liksom Ture som haft ont i foten ...åsså är Barreburr inne oxå , mest för matte inte vet var hon ska göra av honom....suck!
Javisst ja....i kväll kom Söta Amelia och hälsade på också...matte har ju så ont om hästar på det här stället och då är det tur att sånna sötgulisar finns...åsså skulle hon ju kollas av vetto oxå...för hon ska betäckas ! Tänk så gulligt det kommer bli med en mini fjording bäze!!!!

Alla granplantor är i jorden...KANON...Husse och Becca gjorde en superinsats i kväll!!!

Denna dag har bestått i att köra vatten...trist!!!!
Fixa staket....tråkigt!!!
Flytta hästar på bete...boring!!!

Sen muntrade matte upp sig med en liten ridtur på mig i alla fall!

På mattes andra ridskole arbete red dom ut i dag igen ...2 grupper i alla fall!
Tänk att få betalt för att rida ut o mysa i skogen......!!!!!!

//Gräsmage Bubbel

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gulisarna är de bästa!!!!
Kram Malin

Anonym sa...

...OCH dit räknas Bubbel oxå
(lika rund mage men annan ras, man kanske skulle fixa en stubbman till honom...hehehe!!!

Anonym sa...

Rita dit en ål oxå vet jag så kan han nog passera som fjording!
:-) // Bubbelbloggfantasten Mari

Anonym sa...

Ålen har jag redan...
//Bubbel