torsdag 4 juni 2009

JAG ÄR PÅ TOPP - KÄNNER DET!!!!

Fick gå lektion i dag oxå (matte har lite ont om hästar för närvarande...) Ja det är så kul att verkligen få visa vad man går för.
Bockade, skuttade, sparkade bakut mest hela passet....skicklig ryttare som satt kvar :-)
Vi gjorde en kul övning när vi skulle vända upp på medellinjen i galopp och det kan man minsann göra på olika vis....
Mattes dag började med vetto koll av ston...
Sen kom hovis och några mammahästar skulle verkas...attans vad deras barn har vassa tänder...dom tog sig några tugg - köttätare!!!
Fixades staket och flyttade om lite hästar i hagarna....min tjej Ture och Gullegullan fick gå iväg till grannbyn efter lektions arbete för att spara betet här hemma. Pyssel och knåp!

Ramona fick ut en tur i skogen med Rebecca som längtat efter henne men hon var lite besviken att Ramona BARA bockat en gång i skogen...vill hon får hon gärna testa mig om det är bockn hon är ute efter!
Susanne hjälpte matte ut med vilda barn i hagen och deras glada mammor...svårt för min matte att fixa sånna saker själv....fölisar följer inte alltid med dit dom ska nämligen.

//Bubbel som nu ska gå och lägga sig...bara äta klart!


1 kommentar:

sebastianmirasmilla sa...

Körde samma övning här i lenhovda, men lite tråkigare hade jag, inga bockar alls fick jag se...