lördag 24 oktober 2009

POÄNG GÖDSLING!

KM i dressyr i dag. Riktigt mkt starter och domaren hon gödslade friskt med poängen =)

JAG fick va med - men inte med matte , fick fräsa runt med eleven Mia....gick förträffligt med en andra plats på 73.10 % men usch för matte som gjorde ALLT för att skrämma mig på prisutdelningen, tjoade på läktaren och stampade i golvet.....jag visade lite piaff och passage(eller vad det nu var...) bara för det var kul!

Matte red storklunsen Hexagon och fick 69.66 men det räckte inte till plac i KM men dom var jätte döjda ändå!!!

Mattes dressyr sadlar lånades friskt av diverse elever....men dom lånar hon så gärna ut så dom sitter fiiiiiiiiint!

En annan MKT pinsam sak - det hittades en kvargkömd fläta i mitt hår. Vill bara säga att jag haft den sen vi var på Udden och tävlat...matte hade inte ens märkt den - ingen annan heller , fast man jobbat i stort sett VARJE dag...hmmmmm hur sköts man egentligen????? Får bli skärpning

Nähäpp nu ska matte rasta dammsugaren en snabbis och sen är det dags för eftermiddags lektioner!!! Ingen rast - ingen ro!!!

//Bubbel - nyrullad i hagen

Förresten Mia - glöm nu inte att du ska mocka stallet I EN MÅNAD bara för du fick rida exklusivaste hästen i världen =)

4 kommentarer:

sebastianmirasmilla sa...

Lille Bubbel lyckades jag tyvärr inte de men Hex var ju riktigt fin idag! Skoj :)

Anonym sa...

Tack för lånet av dig.
tydligen så måste jag börja den närmsta månaden kl 4 på morronen om jag ska hinna med all mockning, innan jag ska hasta iväg till mitt ordinarie jobb. Det konstiga är att jag inte hörde talas om det innan tävlingen. Då hade jag nog stannat hemma..ha ha.men tack vare mig så slipper du ju ha kvar gamla flätor i håret. Tror att det är dags för din matte att skaffa sig glasögon snart.. //Mia

Anonym sa...

Det blir hårt Mia!!!!
Lovar att du ska få lite fika ibland....snäll som jag är!!!


Annelie: missade ju din ritt i dag.blajigt!

//Tina

Anonym sa...

Grattis till er båda två!!
Vilka fin fina poäng!!
Mia - Jag är imponerad!! Misstänker att han inte visste om vilket program det var innan ni gick in så du fick vara med och bestämma lite du med... ;-)
Blir tungt framöver... Jag kan fixa middag till er någon dag så du kan lägga dig tidgt :-)
//Mari