onsdag 2 maj 2012

BOCKELIBOCK


...Man blir mest trött !!
I kväll for vi på ponny kollar tripp en bit bortom Växjö o skulle provrida en sååååååååååååå snäll o trevlig ponny som skulle passa verksamhet. Dessutom va ju priset helt klart godkänt...
Hade med bästa eleven N som testpilot.

Verkade snäll i stallet....nån precis stans o rida fanns ju inte men i trädgården på 10 x 10 m kunde vi väl rida...hmmm, nja...lite större yta ville vi nog vara på så vi skrittade bortåt vägen till ett fält...jojo!!
När N skrittat ca 20 m in flög djuret i luften för första gången, inte så konstigt med tanke på att den trampade på en eltråd...
Red vidare, skritt o trav såg jätte bra ut o jag kände att denna passar nog oss :)
Då brakade helvetet lös...har aldrig sett ett djur bocka så här mkt. Huvet ner i backen o bakfötterna rakt upp i luften. Första omgången satt N kvar...men lilla pålle verkade inte ge sig o drog en repa till...alltså då var det helt omöjligt att sitta kvar...

...Kankse inte nån ponny för oss
Den bockade liksom inte av lycka ....utan bara för att få av den som satt på...

Vi köpte den inte :)

Vi for istället till City Gross o köpte lite mat o nya benskydd till Hexagon...så han blir fiiiin.

Avslutade stadsbesöket med en Lyx shake på Max...mums :)

Nu kvällsmatat djuren o krattat lite i trädgården.

Sooooooooooooova :)

Hovis kommer tidigt o fixar Bubbels avtrampade sko

I dag har jag förresten bokat Mona träning nästa onsdag...det ser jag mkt fram emot.
Ska försöka komma igång att rida nu. Ryggen blir ju inget bättre men jag kan ju inte bara sitta vid sidan o se andra rida min djur. ....jag vill ju själv...

//Bubbel - inväntar hovis

2 kommentarer:

Östervik9 sa...

Ha ha lät som en toppen ponny:) Och så brukade den väl ALDRIG göra annars eller:)

Anonym sa...

*asg* Super pållen, alltid sneelll hest =)
Bara söta rara lilla N är hel och mår bra så kan den ponnyn få bocka vidare nån annanstans
Kram C