söndag 19 augusti 2012

NÖJES HELG


I dag går det lite segt....men haft en jätte bra helg. I fredags dans på Knallabacken - en riktigt bra sådan. I går dömde jag ponny dressyr i Hyltans Ryttarförening...är allt några år sedan man var där o tävlade. Nu hade dom flyttat o gjort en ny tävlingsbana o var på gång igen. Inte mkt starter men där var trevligt o gemytligt....från Hyltans RF har jag mitt värsta dressyr kommentars minne när jag tävlade min fina skäck WALTER LH för ett antar år sedan....
Domaren som dömde satte sig helt ointresserad med armarna i kors o i mitt protokoll fanns endast en rad skriven på det allmänna intrycket (inte en endaste kommentar under hela ritten )
 - SKÄCKAR HÖR INTE HEMMA PÅ DRESSYRBANAN...jag kommer ALDRIG någonsinn glömma denna kommentar...hahahahha.
Kan tilläggas att Walter detta år samlade på sig 34 plac på 38 starter...dock inte hos Hyltan!!!

I går kväll var vi på 25 - års galej med 50-tals tema hos Emelie som har häst uppstallad här. Trevligt!!

I dag har jag egentligen en massa måsten men tror jag ska utnyttja det fina vädret o ta o åka till Örken o sola/bada/slappa en stund när det är färdigmockat....dagar med dåligt väder är väl att vänta o då kan jag jobba..

Måste koka kräftor framåt kvällen också...kan ju inte ha dom sumpade alltför länge.

Ha en härlig söndag - njut av vädret

//Bubbel - leker Ferdinand på fältet

1 kommentar:

Louise sa...

Finaste Walter! /Louise