tisdag 6 november 2012

FASTNAR I GEGGAN

Lite sol piggar ju alltid upp i geggan! Ogillar verkligen hagarna för närvarande....igår fastnade jag med jodphurs skon i geggan när jag skulle plocka in hästarna o alla fattar ju hur snygg man blev om strumpan då :/
 
I går var jag sjukt trött hela dagen, på em höll jag på att somna vid köksbordet när jag skulle försöka pigga upp mig med X-antal koppar kaffe...hmmm. I dag ngt piggare :)
 
Hästarna skötte sig exemplariskt på lektionerna igår. Bosse gjorde sitt första riktiga arbetspass i grupp o hon lämnar gärna kvar Boriz i stallet - tycker väl det är skönt att slippa det lilla monstret ibland...hihi.
Gårdagens övningar bestod av sitsträning på förmiddagen o volter + förvänd galopp halvt igenom för kvällen !!!
 
Suttit med lite fakturor nu på fm!
Måste sätta fart o mocka klart i stallen. Har några boxar kvar.
 
I går gjordes boxdörren om i ena fölboxen som har ingång mot stallplanen. Där är numera halvdörr...mysigt att kunna stå o kika ut :)
 
I morgon ska jag till Jönköping o sjukhuset mest hela dagen...får rappa på hemåt för att hinna till lektionsdags vid 16.30 , men har ju bästa eleverna så jag hoppas dom kan ta in sina riddjur själva o förbereda !!!!
 
//Bubbel - tröttmössa
 
 
 

Inga kommentarer: