lördag 3 november 2012

HALT & LYTT

Dagarna går ...

I dag har vi varit i Tingsryd . Nian o Nadja fick följa med o rida LB:3 såg riktigt bra ut på framridningen men inne på banan han dom rida fram till serpentinbågarna då domaren plötsligt blåste...hon sa att hästen var halt...hmmm. Jag såg faktiskt inte alls det från läktaren där jag satt o blev förvånad. Jag är tydligen blind (kanske ingen nyhet). Däremot tappade han takten o ville ramla in i galopp i längningen men då blev han alltså utvisad. Vi ska som sagt vara rädda om våra hästar så det var säkert riktigt dömt , kändes dock knas att jag inte såg samma sak ( JAG som tycker mig se osynliga hältor jääääääääääääämt på mina hästar o är nojig...) ...
 Hur eller hur ser hästen helt fräsch ut nu så han OCH vi överlever :) men tyckte synd om Nadja som blev jätte ledsen!!!

Dömde därefter LA:3 o MSV C: 2 .
I den första klassen en del trevliga hästar i den andra va det sämre med formen. Fina hästar men dom hängde inte ihop genom programmet....poängen blir låga där det är mkt formfel,skolorna var genomgående för raka, det svajar o vinglar ... liksom bytena där det slarvas....så jag står helt klart för dom låga poängen - även om man läser på fejjan att domaren dömde lågt ;)

Dessutom vill jag ännu en gång påminna att vi domare ju dömer det vi ser, just då....inte vad som presteras på träning....jag är inte där o dömer!!! .....o tur är väl det ...:)

Nu har jag bara en tävling kvar att döma detta året.

I morgon skulle det egentligen vara dressyrdomar kurs i Mjölby men jag känner att jag inte får ihop logistiken! Har ju redan gått en kurs i år o det får räcka...tiden & orken finns inte för allt!!!

I alla fall ska vi ta en tur i morgon till Braås & Peter Eriksson clinic...får kanske lite hopp inspiration.

Nu soffan o slökolla på "Så mycket bättre"

//Bubbel - lördagskvällssoffliggare



1 kommentar:

sebastianmirasmilla sa...

Peter hade jag velat titta på, va det bra?