onsdag 14 november 2012

SJUKGYMNASTIK

Idag kväll ska Janet o jag ta en tur till Huseby o mysa runt...måste bara jobba klart först!

Red en liten stund på mr Bubbel i morse, skrittade mest...han behagade ju hoppa ur en sko häromdagen men kändes OK!

Verkar lugnt i hagarna idag, dom nya hästarna verkar ha bott in sig väl i stallet :)

Haft en privat lektion o ska ha en till efter lunch ...plåga dom lite ..hihi!!!!

I går var jag hos sjukgymnasten o shit va mkt hon fick mig att börja tänka på vad det gäller hur min hållning ska vara o vad dom händer om jag står si eller så...
Eftersom jag har ett skadat ben sen 10 år tillbaka som ständigt krånglar o gör ont ( broddtramp av modell megastort , ca 25 cm.. från min gamla älskade tävlings häst JOY)
Detta gör att jag avlastar det benet på olika vis ...står o går ju massor i mitt jobb o gör det på felaktigt vis när det värker...har ju försökt säga till ALLA läkare att jag tror att allt mitt onda i ryggen kommer från det benet från början....Äntligen nån som resonerar som jag!!!

Nu får vi väl se om det går att göra nåt åt det.... :)
På måndag är det träningsdags igen! In med hakan o gå på tå fram tills dess...eller nåt ;)
Mina tidigare övningar jag fått av annan sjukgymnast har jag själv valt ut dom delarna som jag känner funkat o skitit i dom andra...men mitt bäcken va ialla fall bättre nu o mina sittben dom e fina dom...hahahhahahahaa!!!

Fick dessutom en töntigt ful stödstrumpa till benet som ju alltid är svullet...shit va ful den är , men det vet i katten om det inte är rätt bra!!!
I mitt läge tar man emot ALL hjälp man kan få!!

//Bubbel - har matte med tantvarning & stödstrumpa

Inga kommentarer: